piątek, 28 września 2018

SMAKI LATA...

Pogoda tego lata dopisała, przez co owoce były wyjątkowo słodkie. Musiałam to wykorzystać, nie było dnia, żebym nie robiła przetworów, codziennie w garnku coś pyrkało. Paweł zabrał mnie na śliwki, najsłodsze jakie kiedykolwiek jadłam, zrobiłam z nimi prostą tartę aż w całym domu pachniało jeszcze długo po jej skonsumowaniu. 
Kocham lato, nie za temperatury, bo tych szczerze nie lubię ale za smaki, zapachy i to, że wspólnie o 5 rano w ogrodzie możemy pić kawę!
I za to też, że przez całe dwa długie miesiące bez skrępowania możemy cieszyć się swoim towarzystwem:)
Przerobiłam w tym roku chyba wszystkie z dziko rosnących owoców... dwa rodzaje mirabelek, jeżyny {nieziemsko pachnące}, borówki, maliny, węgierki i jabłka, na początku papierówki a dziś jeszcze szare renety, malinówki, kosztele i kilka innych odmian, których nazw nie znam a mamy ich całe mnóstwo.

Śliwki jeszcze na drzewach są, w sklepach też można je dostać więc podaję przepis na tartę, może zechcecie na weekend upiec:)
KRUCHE CIASTO Z WĘGIERKAMI
250 gr. mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
125 gr, zimnego masła
1 jajko
100 gr. cukru pudru
szczypta soli
500 gr węgierek bez pestek lub innych owoców
Wszystkie składniki zagnieść i schłodzić w lodówce 40 do 60 min
Wykonanie
schłodzonym ciastem wyłożyć formę do pieczenia, następnie na ciasto wyłożyć owoce. Piec 45 min w temp 190 st.
Smacznego:)


















Dziękuję, że zaglądacie i komentujecie:)
Pozdrawiam cieplutko ila:)

13 komentarzy:

  1. Czuję Ten zapach, cudowny zapach śliwek, ciasta ze śliwkami, powideł, moich ukochanych.
    Za przepis dziękuję, myślę, że skorzystam :) Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakież bogactwo owoców. Zimą będzie smakowicie :-).

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojej.... ależ smakowicie. Dziś obudziłam się z chęcią na kruche ze śliwkami. Dobrze, że wpadłam do Ciebie.

    Uściski :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tak...lato tego roku nas rozpieszczało :)
    Obfitość owoców wręcz nie do przerobienia...
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przetwory z tych darów natury zapewne będę udane :). Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam, ależ pyszności:) Aż się rozmarzyłam i zatęskniłam za latem...

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje dawno w słoikach... też cieszyłam się z urodzaju...
    piękne zdjęcia zrobiłaś... i znów zapachniało mi śliwkami
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nice article as well as whole site.Thanks.

    OdpowiedzUsuń
  9. Aż chce się świąt! Bardzo fajnie ustrojone wnętrze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. บ้านผลบอล goalสด พินิจพิจารณาบอล ผลบอลคืนวันนี้



    แม้ท่านต้องการจะพนันบอลออนไลน์รวมทั้งมองบอลออนไลน์ไปพร้อมเพียงกันเว็บของพวกเราตอบปัญหาที่สุดแล้วในประเด็นการให้บริการที่คุ้มที่สุดเพราะว่าเว็บของพวกเราเป็นเว็บไซต์นอกเหนือจากต่างถิ่นที่เป็นเว็บไซต์ตรงไม่ผ่านเอเย่นต์ เป็นเว็บไซต์ที่มีค่าทดแทนให้กับสมาชิกสูงขึ้นยิ่งกว่าเว็บไซต์อื่นหลายเว็บไซต์อย่างยิ่งจริงๆ รวมทั้งอย่างที่รู้ๆกันดีอยู่แล้วว่าในตอนนี้เว็บไซต์แทงบอลออนไลน์มีจำนวนมากด้วยเหตุนี้การจะเลือกหาเว็บไซต์ที่ตอบปัญหาก็คงจะจำต้องใช้เวลาพอควร แม้กระนั้นวันนี้ท่านสามารถพนันกับเว็บไซต์ที่ตอบปัญหาแบบเว็บไซต์ของพวกเราได้แล้วตรงนี้



    พอใจสอบถามรายละเอียดอื่นๆเหมาะไลน์แอด ID: @ufa98v2

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy jesteś w trudnej sytuacji finansowej? to ten artykuł jest dla ciebie, moja pożyczka została zatwierdzona przez ofertę pożyczki pana Pedro, którą przekazała mi jego firma pożyczkowa, gdy banki odrzuciły mój wniosek o pożyczkę z powodu złego kredytu, ale Pedro i jego firma pożyczkowa udzielili mi pożyczki w wysokości 7 milionów USDOLLAR na stawka 3 proc. Jestem bardzo wdzięczny i chcę podzielić się tym wszystkim z tobą, szukając jakiegokolwiek rodzaju pożyczki, aby skontaktować się z bezpośrednim adresem e-mail biura pożyczki pedro: pedroloanss@gmail.com lub whatsapp go na: +18632310632.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz:)