środa, 21 kwietnia 2010

DŁUGO WYCZEKIWANA FRYDERYKA I ...

Dziś z niecierpliwością czekałam na kuriera, kiedy wkońcu się zjawił serce zaczęło mi walić jak szalone, w środku znajdowała się długo wyczekiwana porcelana FRYDERYKA! W jednym z internetowych sklepików natrafiłam na nią. Później się okazało, że byłam ich 2000 klientką , przez co paczkę dostałam zupełnie za darmo:)! Myślałam , że robią sobie żarty ale okazało się, że to jakaś promocja dla 2000 klienta. Fajnie, bo w dzisiejszych czasach to nawet na dostanie po łbie trzeba sobie zasłużyć, a tu taka niespodzianka:). Jestem przeszczęśliwa! Zakupiłam sobie komplet do herbatki dla czterech osób ale mam jeszcze zamiar dokupić podgrzewacz do imbryczka, a żeby herbatka zbyt szybko nie wystygła:). Od zawsze lubiłam porcelanę i wszelkiego rodzaju ceramikę, dlatego też kształciłam się w tym kierunku. Ciekawostką dotyczącą porcelany o której zapewne nie wszyscy jeszcze wiedzą jest to, że jest ona przeświecalna. Sprawdzić można to poprzez spojżenie na słońce przez nią i jeśli zobaczy się cienie dłoni to znaczy, że jest to porcelana najwyższej jakości- Fryderyka właśnie taka jest:).

Oczarowana jej pięknem nie mogę przestać się w nią wpatrywać... i te reliefy- no prawdziwe cudo:)

Wczoraj na polu znalazłam taką metalową tacę, jest w stanie opłakanym ale mimo tego, bardzo mi się podoba.
Podoba mi się jej kształt więc w tej chwili leży sobie na stoliku i "robi" za podstawkę pod świeczniki. Kiedyś może ją pomaluję ale teraz niech sobie jest taka:).





19 komentarzy:

  1. Ja też jestem posiadaczką Fryderyki. Tylko Ja kupuję taką, ktora trafi się w antykwariatach albo na pchlich targach. Nazbierało się tego.
    I herbata ma inny smak...
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny zestaw.

    Zawsze jak kupuję na pchlich targach porcelanę,właśnie w ten sposób który podałaś sprawdzam,czy to porcelana czy nie :) Mój tata zdradził mi ten patent.

    Tacka jest świetna,znalazłaś ją jak zrozumiałam na polu?J abym jej nie malowała,bo właśnie taka zardzewiała ma swój niepowtarzalny urok.

    Pozdrawiam słonecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Prześliczny zestaw!
    Gratuluję zakupu:)
    MG

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach piękna porcelana. Herbatka w niej będzie wyjątkowo smakować.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowny zestaw...aż mnie ochota na pyszną herbatkę naszła :)
    A tacę bym lekko przeczyściła i zostawiła w stanie niemalowanym, fajna jest :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zupełnie nie znałam tego patentu z porcelaną ... dziękuję wykorzystam to napewno !!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale herbatka musi być pychasta w takiej filiżance i nalana z takiego imbryka!!!Super!!!No i tacka tak na polu...hym...może jeszcze coś ciekawego wynajdziesz...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. No ja też mam nadzieję, że coś jeszcze dane mi będzie znaleźć. A herbatka smakuje wyśmienicie!!:)
    Dziękuję wszystkim na odwiedziny i miłe komentarze:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj.Dziekuję za odwiedziny na blogu.Miło:)Śliczny zestaw...zachwyca:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Porcelana jest przepiękna! godna pozazdroszczenia :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna porcelana!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowna porcelana! Moja teściowa ma taki sam zestaw... Piękny. Może kiedyś go podwędzimy...

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. I ja w takim sklepie kupuję sobie powoli -zarażona Fryderyką przez blogi.I potwierdzam,że jest piękna

    OdpowiedzUsuń
  14. I mnie się marzy taki zestaw Fryderyka :)) Taca też niczego sobie, ja bym ją zostawiła na jakiś czas nie pomalowaną.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  15. Na porcelanie niestety się nie znam, a sama kocham wręcz bezbarwne szkło, ale fotki jezior (z Łagowa ?) są przepiękne. I taka nutka pięknych wspomnień z nimi się przeplata. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  16. Tak fotki są wszystkie z Łagowa:)

    OdpowiedzUsuń
  17. śliczna!!!...a widzę że spacery to super sprawa....ciekawostki można znaleźć.....:)

    OdpowiedzUsuń
  18. super zestawik....a i widzę ze spacery bardzo owocne...super!!!:)
    aaaaa....i chciałam ci powiedzieć że to jesienne zdjecie z furtką obok na pasku....to ja taki obraz keidyś namalowałam -tylko że letni a nie wiosenny...hmmmm...no identyko....ciekawe....:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zupełnie przez przypadek trafiłem na Pani bloga, nie mniej bardzo mi miło iż zakupiona w naszym sklepie porcelana tak przypadła Pani do gustu.
    Pozdrawiam
    Filip

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz:)