wtorek, 27 kwietnia 2010

CENNIEJSZY NIŻ ZŁOTO...

Wczoraj Ushii na swoim blogu podała przepis na miodek z mniszka, dziś ja chciałam pokazać Wam co jeszcze można zrobić z tej cennej roślinki, przez wielu uważanej za zwykły chwast. Do pewnego czasu ja również tak myślałam , aż do momentu kiedy moja teściowa dolała mi do herbaty tego specyfiku. Było to bardzo dawno temu i od tamtej pory każdego roku zaopatruję się w ten syrop. Zimą dodajemy go do każdej herbaty- smakuje rewelacyjnie i ma właściwości przeciwzapalne, wspaniale i kojąco działa na bóle gardła, mogłabym tak wymieniać jego zalety bez końca ale najlepiej byłoby samemu się o tym przekonać:)

SYROP Z MNISZKA LEKARSKIEGO:

Składniki

200 kwiatów mniszka

2 duże cytryny

1kg cukru ( ja dodaję troszkę mniej)

Wykonanie

Kwiaty należy kilka minut moczyć w wodzie aby pozbyć się ewentualnych szkodników,zalać 1 litrem wody i dodać uprzednio wyparzone i pokrojone w ćwiartki cytryny
Gotować około pół godziny i odstawić do następnego dnia. Odcedzić zagotować i dodać 1 kg. cukru, dokładnie wymieszać i gotować przez 1 godzinę na wolnym ogniu, często mieszając.


Nie zrażajcie się ilością kwiatów bo bardzo szybko i przyjemnie się je zbiera. Warto zaangażować w to dzieciaczki bo to fajna zabawa dla nich- typu... kto więcej uzbiera?:)



Syropki zapakowane czekają na schowanie do spiżarni i tam pozostaną do zimy,a zimą:)...







4 komentarze:

  1. Ech, niech no tylko wyzdrowieję i ruszam na łowy mniszkowe, bo miodek mi się już skończył, a syropku nie robiłam, więc skorzystam z przepisu :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. łał kobieto co to za cudo przepis...dzisiaj byłam z Młodą na łące a tam pełno żółtych kwiatków i już wiem co z nich zrobię. Nigdy o takim syropie nie słyszałam, ale od czego są koleżanki blogowiczki. Dzięki!!!Buziak :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzieki za przepis na mnisiosyrop.
    Jutro ide do parku na szaber i nazbieram az 400szt na podwojna porcje
    Dzieki za przepis i pozwolilam sobie na wpisanie sie jako obserwujaca Twoj blog
    Pozdrawiam w pelni wiosennie,
    slonca zycze i ciepelka na weekend,cobys sobie w ogrodzie kosteczki wygrzewala
    Iwona

    OdpowiedzUsuń
  4. Każdego roku przyrządzam syrop z mniszka lekarskiego, czyli popularnego mlecza. Pozwala mi to zachować zdrowie do następnego sezonu. Ten "majowy miodek" jest smaczny i bardzo zdrowy, pomaga na wszelkie przeziębienia.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz:)