wtorek, 8 października 2013

NA DRUGIE ŚNIADANIE...

Zdrowe owsiane ciasteczka, zamiast kanapki. 
Do szkoły jak znalazł! Filip bardzo je lubi bo są pożywne i syte i co najważniejsze długo zachowują świeżość.
Uwielbiamy je!
Często własnie tradycyjną,  już troszkę znudzoną przez nas owsiankę zastępujemy tymi ciasteczkami lub plackiem owsianym, koniecznie z dodatkiem świeżych lub suszonych owoców.
Dla chętnych mam podaje przepis:)

Ciasteczka owsiane na drugie śniadanie
składniki:
2 szklanki płatków owsianych ja używam  górskie)
pół szklanki mąki owsianej
3 łyżki miodu
1 jajo
garść rodzynek
3 łyżki płatków słonecznika podprażonych na suchej patelni
3 łyżki płatków migdałowych (można je zastąpić orzechami włoskimi lub innymi)
kilka łyżek wrzątku.

Płatki łączymy z rodzynkami i zalewamy wrzątkiem, odstawiamy do namoknięcia, dodajemy mąkę  miód i jajo, całość mieszamy i dodajemy pozostałe składniki.
Z gotowej masy formujemy małe kuleczki i rozpłaszczamy w dłoniach, odkładamy na papier do pieczenia.
Pieczemy w temp 170 st. 20-25 min.
Z tej ilości wyszło mi 20 ciasteczek.





Mam nadzieję, że już następnym razem będę mogła Wam pokazać zdjęcia pokoju:)
Pozdrawiam Was cieplutko w te jesienne dni
ila

31 komentarzy:

  1. O nowy przepis na owsiane ciasteczka! Muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Za owsianką nie przepadam ale w takiej formie -nie odmówiłabym :) Wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. staram się wypróbować każdy nowy przepis na ciasteczka owsiane...więc Twój za chwilę zapisuje i wkrótce postaram się zrobić :)
    wyglądają pysznie, biorąc pod uwagę składniki na pewno takie są :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam owsiane ciasteczka. Szkoda tylko, że jeszcze nie mam piekarnika :( Ale jak już kiedyś się dorobię to na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  5. nie tylko smaczne, ale i piękne! u mnie w troszkę inny przepis i właśnie się nimi zajadam:D

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszności, jutro piekę! ciasto ze śliwkami z Twojego przepisu bardzo mi smakowało więc z ciachami na pewno będzie podobnie ;)
    pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam owsiane ciasteczka w każdej postaci więc i te chętnie wypróbuję :) Na zdjęcia czekam :))) Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  8. Oczywiście częstuję się przepisem, bo wyglądają apetycznie ;)
    a ja jestem strasznym łasuchem.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Ależ muszą być smakowite, wypróbuję w weekend - może moje bezglutenki bardzo po nich nie będą zsypani;)
    uściski,
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię taki ciasteczka, niestety moich chłopcy nie :/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale proste te ciasteczka. Lubię takie bardzo choć sama nigdy nie piekłam ale teraz napewno się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Smakowicie wyglądają i na pewno są zdrowe. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. ...moc pěkný blog...místo klidu a pohody...Věra

    OdpowiedzUsuń
  14. mmmm Ila masz tą piękną białą deseczkę! ale super:))) no i te ciacha...zjadłabym teraz do kawki:)
    uściski dla Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Też piekę ciasteczka owsiane i cała moja rodzina bardzo je lubi:) Koniecznie muszę wypróbować Twój przepis:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię takie ciasteczka, przy moich ciasteczkowych potworach znikają błyskawicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam ciasteczka owsiane, jak tylko je zrobie to znikają w 5 min :)

    OdpowiedzUsuń
  18. lubię takie owsiane ciasteczka! Na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  19. mmm na pewno pyszne :) trzeba sobie i dziecku urozmaicać śniadanka,żeby nudno nie było :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Tajemnicza jestes , nie mogw sie doczekac a Twoje posty , zdjecia mogłabym codziennie czytć i oglądać.Iwona

    OdpowiedzUsuń
  21. Muszę zrobić, pysznie wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
  22. Jadłam podobne,są pyszne:))

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciasteczka wyglądają apetycznie :)
    Zapraszam do mnie http://arsownia.blogspot.com/
    Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  24. wyglądają zdrowo i apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. też takie lubimy :)) u mnie wersja ze słonecznikiem , dynią , sezamem i siemieniem lnianym plus rodzynki i gorzka czekolada ;)) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  26. świetny przepis, wyszły bardzo dobre...

    OdpowiedzUsuń
  27. mniam! A ja się czasem zastanawiam co brać do pracy na 2-gie śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  28. Ciasteczka owsiane uwielbiam w każdej postaci i z różnymi dodatkami. Twój blog jest superowy juz dodałam do ulubionych a że jestem jak Ty mieszkanką kielecczyzny więc tym bardziej się cieszę. Pozdrawiam słonecznie z okolic Małogoszcza. Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj:), dziękuję bardzo,że masz mnie w swoich ulubionych blogach ale mieszkam w woj. lubuskim ;-).
      Pozdrawiam Cię serdecznie

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz:)