niedziela, 25 października 2015

DREWNIANY POMOCNIK

Wymarzony wyczekany, drewniany barek BEKVAM stanął w mojej kuchni. W końcu!
Wzdychałam do niego już kilka lat i za każdym razem gdy widziałam go na żywo, to coś chwytało mnie za serducho bo okazywało się, że albo nie mogę go kupić albo po prostu miejsca nie mam. No ale jak pojawił  się kredens na miejscu poprzedniej komody, to okazało się, że i barek i tam wcisnę:). A metalowy wózek znalazł miejsce w pokoju Filipa.
Pewnie nie jedna z Was teraz mówi pod nosem, że narzekam, że miejsca mam mało a ciągle coś dokupuję, no ale muszę powiedzieć, że sama jestem zdziwiona, że te sprzęty się u mnie mieszczą:))). 
Paweł stwierdził, że chyba zapadłam na jakąś chorobę, bo ciągle coś zmieniam i przestawiam, znajomi mówią, że ilekroć nas odwiedzają dom nigdy nie wygląda tak samo, nieważne czy wpadają raz w tygodniu czy raz w miesiącu, przestali już zwracać uwagę na zmiany, Paweł też się już przyzwyczaił, czasem tylko pyta czy sól nadal w  tym samym miejscu się znajduje. No ale cóż poradzić, że ja tak kocham zmiany!
Półeczkę i barek przystosowałam tylko na najpotrzebniejsze rzeczy do wypieku chleba, lub na do datki do niego. 




Chodzi za mną ostatnio chleb z orzechami, a czy macie może jakiś fajny przepis na taki chleb właśnie? I czy jak robicie chleb z orzechami to wcześniej  prażycie je na suchej patelni, czy wystarczy orzechy tylko dodać do ciasta?
W tym roku u nas orzech wyjątkowo obrodził więc szukam na nie sposobu. Może macie jakieś sprawdzone przepisy, będę wdzięczna za każdy:)










Ps. A jak tam obywatelski obowiązek spełniony? No jutro obudzimy się w nowej rzeczywistości, oby nie była gorsza od tej. Tego i sobie i Wam życzę
Miłego poniedziałku!
ila:)

30 komentarzy:

  1. Tak masz pięknie i zdjęcia fantastyczne, Obowiązek spełniony i życzenia mam takie same.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny kącik! Ciekawa jestem, jak by smakował chleb z orzechami, masz na myśli włoskie?
    Obowiązek spełniony, trzeba mieć nadzieję...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak chodziło mi o włoskie bo z laskowymi jadłam i był pyszny,muszę chyba upiec oba:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. no cudnie!
    u nas na kaszubach w piekarni Mestwin w Stężycy pieką pyszny chlebek "szlachecki"właśnie z orzechami włoskimi (m.i.)przy okazji sprawdzę na etykiecie czy jest tam coś na temat prażenia
    pozdrawiam Lusi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok, uwielbiam Twoje Kaszuby,często tam bywamy,bo zakochaliśmy się w tej krainie, może przy okazji do Stężyczy zawitamy:))
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Ilu na etykiecie niestety nie ma informacji na ten temat, jedynie wymienione składniki. Stężyca to mała gminna wioska, od końca ubiegłego roku szczyci się posiadaniem 700 metrowej promenady z mariną, bardzo klimatyczne miejsce. Szczerze polecam na wieczorny spacer.
      http://expresskaszubski.pl/aktualnosci/2014/12/stezyca-promenada-i-marina-otwarte-to-miejsce-nie-tylko-dla-zeglarzy
      pozdrawiam Cię serdecznie L.

      Usuń
  4. kącik "kredensowy" prezentuje się pięknie. Nie ma to, jak połączenie bieli i naturalnego drewna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię to połączenie, dziękuję:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Iluś prześliczny nowy kącik. Tak jasno się zrobiło! Mam fajny przepis na ciasto orzechowe. Muszę poszukać... Ściskam mocno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolcia. Czekam zatem na przepis na ciasto, kiedyś zrobiłam z Twojego przepisu orzechowe talarki i były obłędne!
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Bardzo klimatyczny kącik.. :))
    Uwielbiam wszelkiego rodzaju słoiczki i pojemniki.. torby papierowe.. zakochałam się :))
    Niektóre kobiety tak mają, zmieniamy, przestawiamy, poprawiamy aby ciągle było lepiej ;P
    Pozdrawiam K

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, chociaż nie wiem czy u mnie lepiej ale inaczej, szybko się nudzę:))
      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Piękna kuchnia! Miło w takiej kuchni upiec chleb. Mam przepis na chleb z orzechami laskowymi, znajdę i Ci prześlę, pozdrawiam Dora

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, będę wdzięczna:) Z laskowymi jeszcze nie jadłam,zawsze musi być ten pierwszy raz. Czekam zatem na przepis, pozdrawiam!

      Usuń
  8. zajrzyj do Kasi ona ma cudne i pyszne przepisy na chlebki-w pasku bocznym ma wyszukiwarkę i wpisz chleb z orzechami -wyskoczy ci mnóstwo pyszności:))
    http://smakiaromaty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmm chlebek wygląda przepysznie :)
    Taki swojski najlepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetnie się wpasował w Twoje wnętrze! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jest cudnie :) Ja marzę o nowej kuchni i takim pomocniku :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale fajny kącik w Twojej kuchni, słoiczki to też moje ulubione gadżety kuchenne. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ale u Ciebie cudnie :-)))

    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  14. Jaka klimatyczna kuchnia ♥ ♥ ♥
    Pozdrawiam! :))

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale pięknie w tej twojej kuchni, bardzo lubię takie klimaty :) szafeczkę mam podobną, ale w łazience, tez się super sprawdza ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Za każdym razem jak wpadam tutaj to się na nowo zakochuję <3 Kuchnię masz wspaniałą a chlebek wygląda tak apetycznie <3 Co do orzechów - bardzo lubię chleb z orzechami, ale nigdy sama nie robiłam, jednak nie trzymałabym orzechów w słoiku, jeśli są tegoroczne, bo muszą jeszcze trochę poschnąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Orzeszki już dokładnie są wysuszone bo leżakowały długo na kominku, najpierw w skorupkach później obrane, są smacznie chrupiące i wysuszone, tak ,że nic im nie będzie. Robię tak co rok i jeszcze nigdy nie spleśniały,ale bardzo Ci dziękuję za troskę:)))
      Pozdrawiam cieplutko!:)

      Usuń
  17. Cudowny klimat. Zawsze to piszę i nigdy mi za dużo twoich kadrów :)

    OdpowiedzUsuń
  18. bardo ciekawie prowadzony blog :) będę zaglądać
    ps. w zdjęciu na tle bloga, u góry wkradł się błąd, brakuje spacji :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękna kuchnia. Brakiem miejsca się nie przejmuj, gdybym mogła też bez przerwy bym coś zmieniała. A w sprawie gwiazdek napisz do mnie na skrzynkę lea42@wp.pl Musze koniecznie też się tu rozgościć, marzy mi się pieczenie chleba Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Taki pomocnik to też moje marzenie, ale ja nie mam zupełnie dla niego miejsca.Teraz masz wszystko pod ręką :-) A za mną chodzi chleb z dyni ;-) Ściskam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz:)