poniedziałek, 1 września 2014

KASZUBY-KRAINA KONI I KOLORÓW

Chyba zacznę pisać dwa posty dziennie, bo to jedyna możliwość aby nadrobić blogowe zaległości. Teraz dopiero widzę ile czasu potrzeba na napisanie posta, piszę go od wczoraj, z przerwami bo ciągle coś ważniejszego mam do zrobienia...
O Kaszubach musiałam Wam napisać, bo odkąd pojechaliśmy tam pierwszy raz zakochałam się w tej przepięknej krainie i co roku staramy się Kaszuby odwiedzić. Cudowne tereny geograficznie urozmaicone, są "góry" jeziora, lasy, konie, krowy, bociany, mnóstwo wspaniałych kolorów, czego tam jeszcze nie ma?!
W tym roku padło na Kaszubski Park Krajobrazowy a konkretnie Ostrzyce, malowniczą spokojną miejscowość położoną nad pięknym jeziorem. Pogoda niestety nie dopisała, ciągle padał deszcz, tylko z małymi przerwami świeciło słoneczko, już nawet nie pamiętam ile po drodze widzieliśmy tęcz. W większości pokonywaliśmy drogę samochodem, gdyż dłuższe spacery ze względów pogodowych nie wchodziły w grę.

W drodze ku nieznanemu znaleźliśmy Danielową Dolinę- ekologiczne osiedle pełne domków jednorodzinnych nawiązujących do tradycyjnego kaszubskiego budownictwa. Każdy domek na bocznych belkach i nad drzwiami wejściowymi miał namalowane tradycyjne kaszubskie wzory...


Przepiękne niebieskie okna i drzwi nadawały jeszcze większej sielskości już i tak sielskiemu domkowi, Paweł się rozmarzył i stwierdził, że na taki dom to były w stanie nawet zaciągnąć kredyt w banku, kto wie?:)))

Czyż te wzory nie są piękne, to taka wisienka na torcie:)










kolory, kolory, kolory....




 Piękny widok z malowniczej Jastrzębiej Góry




W tym muzeum byłam już dwa razy i mogłabym spędzić w nim cały dzień i nie znudziłoby mi się to
W niedzielę niestety jest zamknięte, ale obejście również jest ciekawe








Konie, wszędzie konie mało kto nie miał konia w tych okolicach, cudowny sielski obrazek
Jeśli się nie mylę to jest to Jezioro Raduńskie, tyle ich było w okolicy, że nie zapamiętałam wszystkich nazw:)




Ależ to piękne zwierzę, uwielbiam konie




i to zdjęcie:)

Jezioro Raduńskie Górne, najpiękniejsze tęcze widzieliśmy właśnie nad nim:)


A to jeziorko niedaleko kręgów w Węsiorach ale niestety nie pamiętam nazwy :(






Mój ukochany kwitnący wrzos...


Wspomniane wcześniej Kręgi


I jezioro Charzykowskie- nad nim robimy obowiązkowy postój


 Restauracja o nazwie "Piec Chlebowy" w Ostrzycach, miejsce pięknie położone nad jeziorem Ostrzyckim, urocze w swej surowości, klimatyczne i pełne skarbów, i na tym koniec jeśli chodzi o jego magię bo po jedzeniu niestety spodziewaliśmy się czegoś zupełnie innego. A może źle trafiliśmy? Nie wiem, ludzi nie było bo to ostatni weekend sierpnia, no ale w takim miejscu jedzenie podawane na papierowych tackach i z plastikowych kubków to małe przegięcie niestety :((( Na stacjach benzynowych jest lepiej podawane, chyba, że ja się już za wiele spodziewałam.









Jedno co dobrego mogę o nim powiedzieć to to, że klimatu mu nie brakuje.
Jeśli dotrwałyście do końca to bardzo Wam za to dziękuję:)))
Pozdrawiam i ciepełka życzę
ila:)

26 komentarzy:

  1. Cudowne zdjęcia!!! Jestem zachwycona Kaszubami - widoki zapierają dech!!! Chatki z niebieskimi oknami piękne, tak jak i otoczenie dookoła:) Konie spacerujące swobodnie i skubiące trawę - niesamowity widok! Szkoda, że rozczarowała Was restauracja, ale takie klimatyczne miejsce i widoki zobowiązują do dobrego jedzenia i ładnej zastawy. Serwowanie dań w plastikach w takim miejscu, to po prostu ,,świętokradztwo''!!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, byłam bardzo rozczarowana, dziękuję za odwiedzinki:)
      pozdrawiam!

      Usuń
  2. Piękne okolice i piękne zdjęcia. Nigdy nie byłam na Kaszubach dłużej, a widzę, że warto. Pozdrawiam,
    M.
    PS. wyskakujące reklamy są świadomym dodatkiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto, warto ja byłam już trzy razy i planujemy znowu w przyszłym roku, bo ciągle coś nowego, pieknego jest tam do odkrycia:)
      A co do reklam to nawet nie miałam świadomości,że sie pojawiają:(, muszę coś z tym zrobić, dziękuję za info
      Pozdrawiam cieplutko!:)

      Usuń
  3. Byłam w zeszłym roku! Zachwycające rękodzieło, barwny język i przepiękne okolice. Dziękuję za zdjęcia, przywołały wspomnienia!
    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo:), W przyszłym roku też jedziemy, bo wciąż nam mało:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Dzięki za spacer. Kaszuby są cudne i ludzie bardzo mili. Ceramika kaszubska jak nic powinna zagościć w tej restauracji. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinna ale niestety chyba nikt na to nie wpadł, a tyle pracy włożono w to miejsce i tak zostało to niedokończone, jednak szczegóły są bardzo ważne.
      Dziękuję za odwiedziki i pozdrawiam cieplutko:)))
      Zapraszam w przyszłym roku do Łagowa bo teraz się nie udało:)

      Usuń
  5. Kaszuby są piękne, uwielbiam spędzać czas właśnie tam. A Twoje zdjęcia i opisy niezwykle malownicze. Zaintrygowałaś mnie tym "niebieskim" osiedlem, czy ono jest w pobliżu Jastrzębiej? Chętnie pojechałabym pooglądać.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc to nie mam pojęcia gdzie znajduje się to osiedle, znaleźliśmy je całkiem przypadkiem. W internet wpisz sobie Danielowa Dolina na Kaszubach i powinno wyskoczyć:))
      Pozdrawiam!

      Usuń
  6. no pięknie :) malowniczo jak w bajce :)
    pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak jak w pieknej bajce, bo to naprawdę bajkowa kraina:)
      pozdrawiam!

      Usuń
    2. zapraszam Cię na moje pierwsze urodzinowe candy :)

      Usuń
  7. Świetna relacja i piekne zdjęcia, a takie domki w tych kolorach pierwszy raz widze, są urokliwe:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi skradły serducho do tego stopnia, że nawet ceny sprawdzałam i na razie mogę pomarzyć:)))
      Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Fajnie, że znalazłaś dla nas chwilę i że dzięki Tobie możemy poznać tak piękne, polskie zakątki. Zawsze bardzo czekam na Twoje posty. Pozdrawiam. ILA

    ps. Co do domu - nigdy nic nie wiadomo, pomyślałaś 5 lat temu, że będziesz miała galerię ?

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zdjęcia :) zatęskniłam za Kaszubami..... to kraina mojego dzieciństwa. Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie,aż łezka tęsknoty za rodzinnymi okolicach zakręcila się w mym oku.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ila na kolejny urlop jedziemy razem ;)
    Widzę,że mamy podobną wrażliwości i tak jak Ty jestem zachwycona Kaszubami!

    OdpowiedzUsuń
  12. O moje strony! Pięknie je uchwyciłaś :) Ja mieszkam nad j. Raduńskim ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowne Kaszuby relacja wprost jak z bajki pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow, wonderful blog structure! How long have you ever been blogging for?

    you made running a blog glance easy. The total look of your site is excellent, as well as
    the content!

    Here is my webpage ... make money now

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostrzyce uwielbiam, co roku spędzałam tam wakacje w dzieciństwie, u babci :) a i teraz czesto wracamy w te strony

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz:)